nyamira.reismee.nl

Nyamira Olympic Football Club

www.nyamiraolympicfc.webs.com.

Smile


Kenia is een sport land. Voetballen staat boven aan. Sport is dus een makkelijke manier om jongeren bijeen te krijgen en te activeren. Dat gebeurt ook in Nyamira. De Nyamira Olympic Football Club bestaat sinds 2002 en heeft in 2005 en 2010 een prijs gewonnen. Voor mij heel verbazing wekkend als ik zie waarmee zij moeten werken.


Hun visie is in mijn ogen hoog gegrepen maar hun missie raakt mij recht in het hart.


Het vermeerderen, coördineren, het doen opleven en koesteren van de dromen, vaardigheden en talenten van wezen, kwetsbare jongeren en kinderen.(zie foto).


Het doel is dus groter dan een potje voetbal of een hoop geld winnen. Hoewel als er goede spelers naar het buitenland gaan en veel geld krijgen bloeit de thuis basis van de voetballer op. Maar op dit moment zijn er flink wat uitdagingen.Ondertussen gewoon doorgaan.


  1. Competitie spelen buiten de eigen stad. Hoe kom je bij je tegenspeler? Het vervoeren van de spelers en trainers kost geld. afhankelijk van de afstand kan dat oplopen tot €45.00. Bedenk wel dat er geen ouders zijn die met hun auto heen en weer kunnen rijden.
  2. Onvoldoende voetbal tenues. We spelen met 11 man maar minstens 2 hebben geen club kleding. Dat kan niet als je op een beetje niveau wil spelen. (het talent is er)
  3. Onvoldoende BALLEN. Dat kun je je niet voorstellen hier. Al jaren spelen zij met dezelfde bal. Een nieuwe, gewone basisbal, kost ongeveer € 30.00. De jonge spelers, vaak studenten of werkeloos, kunnen dat bijna niet bij elkaar sparen. Dat duurt lang.
  4. De club heeft een financiële dip. Dit heeft ook gevolgen voor de prestaties. Ook omdat het registreren van de club waardoor zij mee kunnen doen aan bv. de provinciale wedstrijden is vrij hoog. (weet niet meer precies maar was een paar honderd euro. Scheidsrechters enzo worden daatr van betaald) Jammer want het niveau van de spelers is goed genoeg.
  5. Onvoldoende traings materiaal. Geen ruimte voor theorielessen en ik heb spelers zien trainen op blote voeten.
  6. Dit werkt vaak demotiverend. Wat volgens mij niet zo raar is.

Bijzonder vind ik dan ook de gedrevenheid en volharding van managers, trainers en ook de spelers zelf. Doorgaan en de jongeren die er bereikt kunnen worden niet in de steek laten.


Ik, als anti voetbal fan, was verbaasd en onder de indruk.Ik wist niet goed wat ik ervam moest zeggen behalve: "Als de droom van provinciale wedstrijden nog niet verwezenlijkt kan worden voetbal door om het plezier in het spel".

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!